mandag den 21. november 2011

Praktik tanker i sløjd

Jeg har været til danish entrepreneurship award 2011 i Odense d. 17.11.2011.
Det var super spændende. Jeg mødte mange kreative mennesker der arbejder på alt fra a til z og på alle niveauer. Fonden for entreprenørskab har et slogan jeg mener er rigtig fint: Entreprenørskab fra ABC til ph.d.

Nå, men som sagt mødte jeg mange mennesker og fik networket en hel del. Bla. mødte jeg et firma der hedder republikken. Deres varemærke er, at det skal være let at komme fra ide til produkt. De hjælper folk med at udføre prototyper på hvad som helst. Jeg talte med dem, og det viser sig, at de har et enormt spild fra deres udskæringer mm. Jeg blev meget optaget af det fordi det faktisk er noget ret flot skrot!! Som ses her under. Min umiddelbare tanke er, at få fat i noget mere flot skrot i træ og lade 7. klasse arbejde med genbrug og bygge noget ud af det. Jeg har en halv aftale om at de vil donere mere skrot til mig. Hmm... mon det er en god ide? Giv jeres besyv med...

2 kommentarer:

  1. Hej Anne
    tanken er super, hvad vil du bygge? hvem har doneret træskrot? du skal nok være kritisk når du modtager det og ikke falde i flinkeskolen og sige ja til noget du ikke kan bruge. jeg tror at når vi laver skrotprojekter, er det vigtigt at vi holder et højdt kvalitetsniveau ellers ændres synet på de kreative fag fra at være en lejeplads for ideer og spændene påfund, til et sted hvor vi bare arbejder med skrot for at spare penge..
    Det er lidt som kampanien "du blir hvad du spiser" er det kvalitetsskrot bliver det til innovative værker med kreative løsninger, er det toiletruller med gammelt papir omkring, bliver det til skraldeengle der ikke rigtig synger. jeg glæder mig til at høre mere om sit projekt knus Ida

    SvarSlet
  2. Hej Anne-Gro
    KLART FLOT SKROT! Hvilke rammer vil du sætte for elevernes opgave?
    kh
    Benedikte

    SvarSlet