tirsdag den 27. september 2011

Jeg slagtede et par sjaler og blev varm om fødderne

Her er mit re-design.
Jeg synes, de er hyggelige at se på. Men jeg er ikke tilfreds med sålen. Da jeg tegnede sålen, har jeg været for fedtet med sømrum og størrelsen. Det er ærgeligt. Men sålen er egentlig ganske behagelig at gå på, og er blød og varm pga pelsen. Det er mine første par sko/indesko nogensinde, og jeg har lært en hel del. Jeg kunne godt tænke mig at arbejde lidt mere med slåen. Men der har vi heldigvis en på holdet der har massere af erfaring.





 
I bogen "Kunsten at slagte en trøje"af Anna-Stina Lindén Ivarsson" var der en model og et mønstereksempel, så jeg fik grundformen. Jeg synes, dog den var lidt for åben, og sad for for løst på foden. Jeg syede en kandt på foroven for at få lidt mere sko.

Mønsteret så sådan ud. Jeg forstørrede det op til min størrelse, og sørgede for at omkredsen på sålen passede til den ynderste kant på overdelen.



2 kommentarer:

  1. Hej Anne hvor er de fine - har du lavet dem ud fra et mønster du selv har lavet?
    Hilsen Merete

    SvarSlet
  2. Kære Anne
    De er alletiders. Kan du ikke tage dem med, så vi kan pille?
    kh
    Benedikte

    SvarSlet